AI en creativiteit: zijn mensen overbodig?

Creativiteit is een combinatie van divergent denken en convergent denken. Bij divergent denken gaat het om het genereren van zoveel mogelijk verschillende ideeën. En convergent gaat over het zoeken naar de oplossing.

De meest veilige toekomstige werkvelden zijn die van creatieven of beroepen waar creativiteit bij nodig is aangezien mensen goed zijn in creativiteit. Zij lopen namelijk de minste kans door de verregaande vorm van automatisering door Artificial Intelligence (AI).

Maar wat gebeurt er wanneer AI-gebaseerde tools aan de slag gaan met schilderen, muziek maken en andere delen van het creatieve werk? AI-tools zijn al begonnen met het automatiseren van wat in het verleden tijdrovende en handmatige processen waren.

De resultaten hiervan kunnen juist goed zijn voor de creativiteit van creatieven en kunstenaars, in plaats van dat ze bang zijn dat hun werk zullen verliezen. In dit artikel voorbeelden van AI en creativiteit en enige kanttekeningen hierbij.
[Lees meer…]

30 geweldige toepassingen van deep learning

De laatste jaren is Deep learning toegepast op honderden problemen, variërend van computervisie tot natuurlijke taalherkenning. In veel gevallen presteerde Deep Learning beter dan zonder de toepassing hiervan. Wetenschappers gebruiken Deep Learning om intelligentie te bestuderen en in de industrie om intelligente systemen te bouwen die mensen bij verschillende taken kunnen helpen.

In dit artikel wil ik de geweldige toepassingen van Deep Learning die ik heb gezien met je delen. En ik hoop dat dit mensen enthousiast zal maken over de kansen die dit vakgebied met zich meebrengt.
[Lees meer…]

Vaardigheden voor de toekomst

Drie groepen vaardigheden zullen in de toekomst van groot belang zijn. Dit zijn: hoog cognitieve vaardigheden, sociaal en emotionele vaardigheden en technologische vaardigheden. In dit artikel ga ik in op de veranderingen in vaardigheden en hoe jij en hoe organisaties hierop kunnen inspelen.

Veranderingen van vaardigheden

Om te illustreren dat vaardigheden niet statisch zijn, hier een voorbeeld van de PTT: het enige telecombedrijf in Nederland opgericht in 1928. In 1930 waren meer dan 2.000 telefonistes bij de PTT bezig om gesprekken door te verbinden. De PTT besloot echter om het telefoonverkeer te automatiseren omdat de groei zodanig zou toenemen dat er rond 1960 meer dan 35.000 telefonistes nodig zouden zijn geweest om alle telefoontjes in goede banen te leiden.

[Lees meer…]

7 AI tools die je direct kunt gebruiken

Soms kan kunstmatige intelligentie (AI) misschien wat abstract zijn. Daarom heb ik hieronder 7 AI tools verzamelt die je direct zelf kunt gebruiken.

1. Verwijder de achtergrond van foto’s met Remove.bg

De AI van Remove.bg verwijdert de achtergrond bij foto’s van personen. De AI is getraind om personen als voorgrond te detecteren en al het andere als achtergrond.

[Lees meer…]

Hoe Artificial Intelligence ondersteunt bij B2B sales en marketing

Artificial Intelligence (AI) geeft ons de mogelijkheid om de dingen die uniek zijn voor mensen te realiseren met technologie, of dat nu zien, leren, converseren of redeneren is. De afgelopen jaren heeft AI een ware vlucht genomen en wordt inmiddels in diverse sectoren succesvol toegepast. Artificial Intelligence biedt veel mogelijkheden voor B2B marketing en sales en in dit artikel vind je een aantal praktische toepassingen.

Voorbeelden van hoe Artificial Intelligence is in te zetten voor B2B sales en marketing

Geavanceerde voorspellende analyse (“predictive analysis”) met gebruik van Artificial Intelligence is zo’n manier om AI in te zetten. Met deze technologie is het bijvoorbeeld mogelijk om zeer goede voorspellingen te doen over welke leads de meeste kans hebben om te converteren in een verkoop.

[Lees meer…]

Content Marketing: hoe realiseer je creatieve content?

creativiteit content marketingHoe kun je jezelf onderscheiden met jouw content marketing inspanningen ten op zichte van alle content die er in jouw vakgebied dagelijks bij komt? Eén van de belangrijkste manieren om lezenswaardige en deelbare content te realiseren is door het maken van unieke en creatieve content. Die leveren je enorme hoeveelheden lezers, links en likes op.

Hoe realiseer je unieke en creatieve content precies? De slideshare presentatie in dit artikel van Mark Johnstone van Distilled legt dit goed uit.

Presentatie: hoe je betere content ideeën kunt produceren

Mark is de manager van het creatieve team bij online marketing bureau Distilled. In de onderstaande presentatie met de titel “How to produce better content ideas” geeft hij voorbeelden van creatieve content en deconstrueert hij deze content zodat we ervan kunnen leren. Daarnaast gaat hij ook in op het hele creatieve proces wat zijn team doorloopt om hun eigen content te realiseren.
[Lees meer…]

Content marketing doelen stellen en meten

Content Marketing DoelenOf je nu een content marketing strategie implementeert voor jezelf of voor een klant, zonder duidelijke doelen is succes niet te meten.

Op welke zakelijke doelen moet je content zich dan richten? En welke websitestatistieken moet je in de gaten houden? Grote, bekende merken hechten minder belang aan shares op sociale media en hechten veel meer waarde aan hoeveel conversies hun content oplevert. En het doel van kleinere bedrijven kan zijn hoe ze met hun content anderen bewust maken op de producten en diensten van hun bedrijf.

Met heldere richtlijnen voor het doel van je content en de resultaten die je wilt bereiken, kun je er veel makkelijker achter komen of jouw content wel een positief rendement oplevert.

In dit artikel laat ik een aantal van de meest voorkomende contentdoelen de revue passeren. Ook bespreek ik de relevante variabelen (ook wel KPI’s, kritieke prestatie-indicatoren) die je kunt gebruiken om deze doelen te meten.

[Lees meer…]

15 tools om je content marketing concurrenten te bespioneren

vrouw online spioneren tools Hoe komt het dat sommige blogs in jouw markt zoveel interactie hebben op hun site en in sociale media? Waar komen die volgers of likes nu vandaan? En welke artikelen en updates zijn succesvol?

In dit artikel deel ik mijn 15 online tools om te achterhalen hoe jouw concurrenten online succes realiseren zodat je hier je voordeel mee kunt doen met jouw content marketing inspanningen!

Zoekmachine optimalisatie (SEO) concurrentie onderzoek tools

1. Open Site Explorer
Ik heb al vaker geschreven dat bezoekers uit de natuurlijk zoekmachineresultaten bezoekers zijn met een hoge koopintentie. Door hoger in de zoekmachines terecht te komen via zoekmachine optimalisatie (SEO) krijgt jouw website meer van deze bezoekers.

Hoe kom je er precies achter hoe jouw concurrenten dit doen? Eén van de manieren om dit te achterhalen is te kijken naar de inkomende links van andere websites naar de website van jouw concurrent.

seo open site explorer moz

Met Open Site Explorer van Moz – een soort zoekmachine voor links – kun je van 5 domeinen controleren hoeveel links ze hebben. De waarden bij ‘total external links’ en ‘total linking root domains’ zijn hierbij met name van belang.

Als je een groot verschil ziet tussen het aantal inkomende links van jouw concurrent en jouw eigen site, dan is het wellicht een goed idee om meer links te realiseren. Een goede manier om dit te doen is bijvoorbeeld via het schrijven van gastblogs.
[Lees meer…]

Content marketing succes in maar 25 minuten per week

content marketing succes in maar 25 minuten per weekMet content marketing zorg je ervoor dat mensen jou gaan zien als expert in jouw markt. Hierdoor krijgt jouw content meer links/shares/likes/retweets en meer bezoekers op jouw website. En hopelijk overtuigd dit ze om uiteindelijk klant bij je te worden.

De beste manier om met content marketing aan de slag te gaan is door het realiseren van eigen, originele content die relevant is voor jouw doelgroep. Het grote nadeel hiervan is dat dit veel tijd kost. Het kan soms erg vermoeiend zijn om elke keer weer iets unieks te verzinnen, te realiseren en hier vervolgens ook nog promotie voor te doen.

Wellicht herken je dit ook wel: in eerste instantie ben je enorm enthousiast om content te realiseren en je gaat de eerste weken hard aan de slag. Maar op een gegeven moment raakt de klad erin. En als je dan ook nog geen echt effect merkt van jouw content marketing inspanningen – het duurt soms wel 3 tot 6 maanden voordat je resultaten gaat zien – dan stop je ermee.

Zelfs al lukt het je om resultaten te boeken en consequent artikelen en gastartikelen te schrijven dan nog kost het je tijd. Van creatie tot promotie: het is een continu proces.

Daarom wil ik een alternatieve manier met je delen waarmee je tijd bespaart: content curatie ipv content creatie. In dit artikel leg ik je uit hoe je content curatie inzet met behulp van Twitter maar je kunt deze manier ook inzetten voor andere sociale netwerken.
[Lees meer…]

De meest effectieve tip ooit voor content marketing

top content marketing tipSorry dat ik deze tip een tijdlang voor mezelf heb gehouden, en sorry dat ik hem nog niet met jullie had gedeeld.

Hier komt-ie dan:

de meeste effectieve tip voor content marketing ooit:

Beantwoord de top-30 vragen van je toekomstige klanten

Dat was ‘m. Probeer het uit en pluk er de vruchten van.

Oké, misschien is wat tekst en uitleg toch wel gewenst…

Potentiële klanten kopen niets van je zolang ze geen antwoord hebben op hun vraag. Heb daarom veel aandacht voor de vragen die ze stellen. Schrijf ze op. Maak van iedere vraag een blogartikel en gebruik de vraag als titel.
[Lees meer…]

Elke dag nieuwe leads in je mailbox? Test dan gratis mijn nieuwe software!

Wil je direct nieuwe leads ontvangen?

Probeer dan gratis mijn nieuwe software en krijg inzicht in de bedrijven en de personen die je website bezoeken!