Case: Squeaky AI

Hoe Squeaky AI founder-led marketing succesvol inzet

Squeaky AI is een privacyvriendelijk analyticsplatform, opgericht en geleid door een gepassioneerde founder. Met een heldere missie – analytics mogelijk maken zonder inbreuk op de privacy van gebruikers – was het tijd om ook de merkboodschap aan te scherpen, de autoriteit van het merk te vergroten en nieuwe manieren te verkennen om marketing en sales slimmer aan te pakken. En dat alles zonder het team te overladen of eindeloos in meetings te zitten.

De uitdaging

Hoe versterk je je positie in de markt als je als oprichter simpelweg niet de ruimte hebt om een intensief marketingtraject aan te gaan? Squeaky stond voor een herkenbare uitdaging: het merk verder uitbouwen, zonder de focus op productontwikkeling en groei te verliezen.

Oplossing

We zijn een strategische samenwerking gestart om met zo min mogelijk input van de klant een maximale impact te bereiken. Nadat we interesse hadden vastgesteld op basis van eerdere content, hebben we een gestroomlijnd proces voorgesteld:

  • Een kort kick-offgesprek (ongeveer 1 uur).
  • Minimale communicatie heen en weer.
  • Volledige contentstrategie, productie en levering.

Uitvoering

  • Een reeks hoogwaardige video’s en geschreven content die zijn afgestemd op de boodschap van het merk.
  • We hebben een duidelijk, uitvoerbaar plan opgesteld voor het gebruik van de content om autoriteit op te bouwen en salesgesprekken op te zetten.
  • We leverden alles met een minimale verstoring van de planning van de klant.
Enorm onder de indruk van de resultaten. Ik zou Frank 100% aanbevelen aan iedereen die op zoek is naar een nieuwe aanpak voor hun B2B SaaS marketing- en salesstrategie.
Chris Pattison
Co-founder Squeaky AI

Resultaten

  • “Absoluut onder de indruk” van de resultaten: De klant was vol lof over zowel de kwaliteit van de content als de strategische duidelijkheid ervan.

Moeiteloos proces

  • “Er werd niet veel van me gevraagd.”
  • “Slechts een paar e-mails, en een gesprek – en dat was het.”

Tastbare bedrijfswaarde

  • “Een heleboel nieuwe ideeën” op het gebied van sales en marketing.
  • De positionering in de markt werd duidelijker, met een scherpere boodschap en meer autoriteit.

Sterke aanbeveling

  • “Ik raad Frank 100% aan aan iedereen die op zoek is naar een nieuwe aanpak voor zijn SaaS marketing- en salesstrategie.”
  • “Hij helpt je om je kennis te delen en je boodschap aan te scherpen op een manier die aansluit bij het huidige socialemediaparadigma.”

Conclusie

Dit project laat zien dat founder-led teams niet hoeven te kiezen tussen hoogwaardige marketing en operationele eenvoud. Door strategisch inzicht te combineren met een low-touch, zeer efficiënt proces, hebben we resultaten geleverd die zowel creatief als commercieel aansloegen. En dat alles zonder dat het de klant veel tijd of aandacht kostte.

Ook succes met jouw SaaS?
Start met een gratis strategiesessie