Case: StoryChief

Engagement en SQL's met strategische videocontent voor StoryChief

StoryChief is een Gents B2B SaaS-platform dat contentteams helpt om hun contentmarketing centraal te beheren, publiceren en analyseren, van blogposts tot sociale media. 

Uitdaging

StoryChief was net begonnen met actief posten op LinkedIn en zocht een manier om zichtbaarheid, betrokkenheid en zakelijke leads te genereren via hoogwaardige content. Zonder zich te hoeven binden aan langdurige contracten.

Oplossing

We hebben samengewerkt aan het maken van een professioneel geproduceerde video en meerdere korte stukjes content. Het proces omvatte een diepgaand interview met de founder, om de doelen te bepalen. Gevolgd door een soepele productie, bewerking en hergebruik van de content voor verschillende kanalen, waaronder LinkedIn en het blog.

Uitvoering

  • Gepubliceerde videocontent op de persoonlijke LinkedIn-pagina en de bedrijfspagina van de klant.
  • 2-3 hergebruikte stukjes content gedeeld om het bereik en de betrokkenheid te maximaliseren.
  • We hebben geholpen met het schrijven van teksten voor posts en blogs.
  • We hebben gezorgd voor goede beelden en geluid, passend bij de toon van het merk. 

Resultaten

De campagne resulteerde in sterke engagement: de content trok veel aandacht op LinkedIn, wat des te indrukwekkender was aangezien de klant nog maar kort actief was met posten. Binnen de eerste 7 tot 10 dagen leverde dit direct twee kwalitatieve demo-aanvragen op, die duidelijk aan de campagne toe te schrijven waren.

 
 
Binnen de eerste 10 dagen had ik al twee demo’s van jullie LinkedIn videoposts!
Robert Verkade
Chief Revenue Officer StoryChief (BE)

Positieve ervaring

  • “De gesprekken waren echt heel goed. Het proces zelf verliep heel soepel.”
  • “Ik was erg blij met het eindresultaat… de videosnippets waren to-the-point en van hoge kwaliteit.”

Flexibele en strategische samenwerking

  • De flexibele aanpak werd gewaardeerd: “Het was prettig om je als sparringpartner te hebben, zonder druk voor langetermijnovereenkomsten.”

Conclusie

Deze campagne liet zien hoe krachtig gerichte, goede content kan zijn om gesprekken op gang te brengen, zichtbaarheid te vergroten en concrete bedrijfsresultaten te genereren. Zelfs als je nog weinig zichtbaarheid hebt. Het samenwerkingsproces, de aandacht voor details en het strategisch hergebruik van content speelden een belangrijke rol bij het snel realiseren van toegevoegde waarde.

Ook succes met jouw SaaS?
Start met een gratis strategiesessie