Meer bezoekers? 7 simpele tips voor de perfecte titel van jouw blog!

7 simpele tips voor de perfecte titelElke dag verschijnen er 2 miljoen blogartikelen en 500 miljoen tweets. Dat is enorm veel content en dus veel concurrentie om jouw geweldige content gelezen te krijgen. Dus hoe ga je in deze grote hoeveelheid online content opvallen met jouw content marketing inspanningen?

De uitdaging zit hem in het inspireren van mensen om jouw boodschap te lezen. Dit doe je door een titel te schrijven voor jouw blog, nieuwsbrief, tweet of status update op een manier dat mensen jouw content willen lezen. In dit artikel geef ik je 7 tips inclusief voorbeelden om de perfecte titel te schrijven voor jouw online content!
[Lees meer…]

10 zaken die je moet doen na het schrijven van je blog artikel

10 blog artikel promotie tipsIk zie veel goede blogartikelen die verloren gaan omdat de schrijver of marketeer eigenlijk niet echt weet hoe content marketing werkt. Ze vertrouwen op de “if you build it, they will come” mentaliteit (als je iets maakt dan komen de mensen vanzelf) maar dat werkt gewoon niet tenzij je een publiek met een gigantische hoeveelheid vaste lezers hebt opgebouwd.

Dus hoe zorg je voor een groter bereik voor jouw nieuwe, geweldige content?

De lijst hieronder geeft je een checklist van 10 punten die je bij dit proces ondersteunt:
[Lees meer…]

4 manieren om de waarde van een link te bepalen voor zoekmachine optimalisatie (SEO)

linkwaarde bepalen voor seo zoekmachine optimalisatieOm jouw website hoog in de zoekmachines te krijgen, zijn waardevolle links essentieel. Een manier om links te verkijgen is door jouw website aan te melden bij linkdirectories zoals bijv. startpagina.nl en startkabel.nl.

Maar wat zijn waardevolle links precies en waarom is dit belangrijk?

De linkwaarde van een website zegt iets over hoe belangrijk en relevant een zoekmachine de website vindt. Een link van een website met een hoge linkwaarde weegt zwaarder dan een link van een website met een lage linkwaarde. Als je op zoek gaat naar websites die mogelijk naar jouw website kunnen verwijzen, is het goed om je hier bewust van te zijn.

Voor zoekmachine optimalisatie is het van belang dat je een natuurlijk en divers profiel aan links opbouwt met:

  • Links van verschillende soorten websites. Niet alleen maar linkdirectories zoals bijv. startpagina maar ook links van bijvoorbeeld blogs of reacties op blogs.
  • Gevarieerde linkteksten. Dus niet alleen maar links met jouw belangrijkste zoekwoord, gebruik ook jouw bedrijfsnaam of minder belangrijke zoekwoorden.

Zorg ervoor dat je niet te veel links hebt van lage kwaliteit, Google waardeert deze links steeds meer af door de diverse updates (de Penguin update bijvoorbeeld) in het zoek algoritme die continu plaatsvinden. Tip: mijn favoriete manier om waardevolle links te realiseren is door regelmatig te gastbloggen.

De kwaliteit van jouw inkomende links zijn dus erg belangrijk: de linkwaarde. Maar hoe kom je achter de linkwaarde van een website? In dit artikel ga ik in op de verschillende manieren om de linkwaarde van een website te bepalen zodat je hier jouw voordeel mee kunt doen voor jouw zoekmachine optimalisatie inspanningen.

[Lees meer…]

5 redenen om het recept van je geheime formule weg te geven

geheime recept content marketingWees niet bang.

Elke professionele dienstverlener worstelt met content marketing. Niet zozeer vanuit tactisch perspectief, alhoewel ‘tijd vinden’ om content te realiseren meestal ook een obstakel is voor professionals in de zakelijke dienstverlening. Maar het grootste probleem is angst. Professionals die betaald worden voor hun kennis raken meestal verlamd bij de gedachte van het prijsgeven van hun ‘eigen processen’ en ‘geheime formule’ via content marketing.

“Waarom zou ik een blog schrijven waarin ik uitleg hoe ik de zaken aanpak? Dan zal de concurrentie weten wat ik weet of dan hoeven mijn klanten mij niet meer in te huren.” zeggen ze. Ik hoor dit vaker en dit is wat ik tegen hen zeg en nu ook tegen jou:
[Lees meer…]

5 tips voor content marketing als je in een saaie markt zit

Content Marketing in Saaie MarktMet content marketing zorg je ervoor dat je regelmatig updates online publiceert met relevante en interessante content voor jouw doelgroep. Maar wat als je nu content wilt gaan maken en je zit in een saaie markt zoals bijvoorbeeld verzekeringen of kantoorartikelen?

Een saaie markt biedt meer kansen

Het is uiteraard makkelijker om content te schrijven voor websites over mode, politiek, entertainment, gaming, etc. dan voor bijvoorbeeld een website over verzekeringen of kantoorartikelen.

Maar als je in een saaie markt zit, is het voordeel dat er ook vaak minder concurrentie is! Er zullen natuurlijk nog altijd concurrerende bedrijven aanwezig zijn in jouw markt maar door zelf regelmatig originele content te publiceren, onderscheid je jezelf al snel ten opzichte van jouw concurrenten en boek je dus sneller succes.

In dit artikel ga ik in op tips om content te realiseren als je in een saaie markt zit.

[Lees meer…]

Content Marketing & SEO – Infographic

De populariteit van Content Marketing binnen zoekmachine optimalisatie (SEO) en online marketing in zijn geheel groeit exponentioneel de laatste tijd. Zoek niet verder naar bewijzen voor het rendement, hier vind je de resultaten van een grote enquête onder SEO experts, SEO bureau’s en webmasters – met als centrale vraag: “Hoe belangrijk is Content Marketing voor SEO?” Hier vind je de resultaten van dit onderzoek in een grote infographic!


Content Marketing & SEO

[Lees meer…]

Coaches & inzet van Online Marketing – Infographic

Steeds meer mensen schakelen een coach in voor uiteenlopende zaken. In Nederland zijn er meer dan 40.000 coaches actief waarvan een heel groot deel zelfstandige professionals zijn. Zoals elke beroepsgroep, zijn ook coaches op internet actief. Maar hoe zetten coaches online marketing in? Gebruiken ze ook content marketing? Hiervoor heb ik een online enquête gedaan onder een groot aantal verschillende coaches in Nederland. In dit artikel lees je de resultaten.

Online marketing begint met de doelgroep

Voordat je aan de slag gaat met het werven van klanten, is het van belang dat je weet wie je doelgroep is. Op wie richt je je als coach? Zijn dit mannen die worstelen met een midlifecrises, dertigers die worstelen met een dertigersdilemma, jonge moeders die met werk/privé balans vragen zitten, etc. Hoe duidelijker je doelgroep, hoe gerichter je jouw sales en marketing inspanningen kan inzetten.

Uit de enquete blijkt dat 58% van de coaches weet wie hun doelgroep is en 37% weet dit min of meer. Ten slotte heeft 6% geen idee van de doelgroep.

Hoe komen coaches aan nieuwe cliënten?

De meeste coaches krijgen hun nieuwe cliënten via via. Dit kunnen tevreden klanten zijn, doorverwijzers in het netwerk of andere relaties.

nieuwe klanten coaches via internet of anders

Daarnaast geeft 85% van de coaches geeft aan wel eens klanten via internet te hebben gekregen.

[Lees meer…]

Conversie optimalisatie voor zelfstandig ondernemers: interview met specialist Gerard Rathenau

Je hebt een geweldige website maar je bent op zoek naar meer rendement uit jouw site. Hoe vergroot je het aantal nieuwsbriefinschrijvingen, brochure- of contactaanvragen of verkochte producten? Dit doe je door conversie optimalisatie toe te passen: het proces waarbij je jouw website aanpast met als doel om meer bezoekers te converteren naar een klant.

foto-gerard-rathenauMet conversie verhogen heb ik aardig wat ervaring maar niet zoveel als Gerard Rathenau. In dit artikel interview ik hem waarbij we ingaan op hoe jij zelf met conversie optimalisatie aan de slag kunt gaan. Gerard is zelfstandig webanalist en specialist op het gebied van conversie optimalisatie en webanalytics voor met name het MKB. In dit interview legt hij uit hoe je met een gestructureerde aanpak, de juiste tools en analyse meer rendement uit jouw website realiseert door conversie optimalisatie!

Hoe belangrijk is het voor bedrijven om met conversie optimalisatie succesvol op internet te zijn?

“Conversie optimalisatie is heel belangrijk. Hierbij is het voortraject van belang: wat gebeurt er precies op de site? Wat gaat er goed, wat gaat er minder goed? Hier kun je achter komen met statistieken en analyse tools zoals bijvoorbeeld Google Analytics, Mouseflow, Yandex Metrica of Clicktail.

Het is van belang dat je er achter komt wat de pijnpunten op jouw website zijn. Dan pas kun je starten met conversie optimalisatie. Het grote voordeel van conversie optimalisatie, is dat je je website kun verbeteren op basis van klantenfeedback en niet op basis van je eigen gevoel. Je past dan je website op een gestructureerde manier aan op basis van feitelijke tests.

Deze aanpassingen zijn bijvoorbeeld de tekst of de grootte van een call to action button, de koptekst van een pagina, het aantal of soort velden van een formulier, de plaatsing van afbeeldingen, de inhoud van de teksten, het toevoegen van een keurmerk, etc. Deze aanpassingen kunnen ervoor zorgen dat je serieus meer omzet realiseert.

Hieronder een voorbeeld van een clickmap via Yandex Metrica:
yandex metrica clickmap voorbeeld

[Lees meer…]

De ultieme gast blog gids

gast blog gids - gastbloggen handleidingAls je een eigen blog hebt, schrijf je regelmatig blogartikelen en zorg je voor promotie voor jouw artikelen. Dit is een prima manier om jouw bereik te vergroten en vervolgens meer mensen met jouw producten of diensten in aanraking te laten komen waardoor ze hopelijk klant worden. Je kunt jouw eigen cirkel echter ook vergroten door gastblogs te publiceren op andere blogs. In deze ultieme gast blog gids leg ik je uit welke doelen je kunt bereiken met gastbloggen en hoe je hier vervolgens zelf mee aan de slag kunt gaan voor het beste resultaat.

De 3 doelen van gastbloggen

Je kunt gastbloggen inzetten voor verschillende doelen, hieronder een opsomming van de doelen van gastbloggen:

  1. Het positioneren van jezelf als autoriteit en expert binnen jouw vakgebied
  2. Bezoekers naar jouw website realiseren
  3. Het verkrijgen van inkomende links naar jouw website voor zoekmachine optimalisatie

Niet elk blog waar jij jouw gast artikel zou willen plaatsen, voldoet aan deze drie doelen. Om je een voorbeeld te geven: stel dat jouw doel is om bezoekers te realiseren met jouw gast artikel. Het zou dan zonde van je tijd zijn als je jouw gastartikelen op blogs met een klein aantal lezers publiceert. En als jouw doel het verkrijgen van links is dan is het benaderen van grote blogs niet de beste tijdsbesteding.

Bepaal dus het doel van jouw gastblog voordat je aan de slag gaat!

[Lees meer…]

9 manieren om sociaal bewijs te gebruiken voor meer klanten

sociaal bewijs voorbeeldenDe beslissing om een product of dienst te kopen hangt af van een groot aantal factoren. Heb je enig idee hoe invloedrijk sociaal bewijs hierin kan zijn? Volgens onderzoek van Revoo raadpleegt maar liefst 89% van de Nederlandse consumenten beoordelingen van andere consumenten voor het nemen van een aankoopbeslissing. En 62% van de Nederlandse consumenten geeft bovendien aan dat de kans groter is dat zij iets zullen kopen op een site waar reviews beschikbaar zijn dan een site zonder reviews.

Reviews zijn maar één van de vele vormen van sociaal bewijs maar deze percentages liegen er niet om! Het toont aan dat mensen zeer beïnvloed worden door de ervaringen van anderen. Hierdoor is sociaal bewijs een belangrijke toevoeging aan jouw marketing om bezoekers te overtuigen een product of dienst bij jou af te nemen.

Maar zet jij sociaal bewijs wel zo breed mogelijk in? In dit artikel leg ik je precies uit wat sociaal bewijs is en geef ik voorbeelden van de verschillende soorten sociaal bewijs zodat jij die ten volle kunt benutten in jouw online marketing inspanningen.

Wat is sociaal bewijs?

Sociaal bewijs (of social proof in het Engels) is een psychologisch fenomeen waarbij mensen zich conformeren aan de acties van anderen in de veronderstelling dat deze acties het juiste gedrag zijn in een bepaalde situatie. Oftewel: als andere mensen iets doen en je vertrouwt deze mensen dan is dat een bevestiging om dat zelf ook te doen. Deze bevestiging door een derde kan enorm motiverend zijn voor de bezoekers van jouw website.

Via internet is het erg eenvoudig om sociaal bewijs in te zetten en te gebruiken voor jouw marketing inspanningen. Het realiseren van sociaal bewijs en het tonen hiervan is dan ook van groot belang voor jouw marketing strategie.

[Lees meer…]

Elke dag nieuwe leads in je mailbox? Test dan gratis mijn nieuwe software!

Wil je direct nieuwe leads ontvangen?

Probeer dan gratis mijn nieuwe software en krijg inzicht in de bedrijven en de personen die je website bezoeken!